förlossnings berättelse

klockan 20.00 så började let´s dance som jag och aliyar skulle sätta sig och kolla på.. men fick så ont i magen så jag bestämde mig för att jag skulle gå och bada men jag kunde inte njuta av att bada så jag gick upp från badkaret och ringde till förlossningen och det ville att jag skulle komma in.. vi ringde till det som skulle vara barnvakt men upp i allt så hade de vinterkräk sjukan så vi fick ta med oss emiliya.. vi väckte henne och klädde på henne.. och halvvägs på väg till förlossningen så kör vi lite fortare än beräknat och vi blir stoppade av polisen men vi förklarade situationen och det såg på mig att det inte var som det skulle så det sa bara kör försiktigt och slå på varning blinkersen så vi gjorde det.. jag blev nervös när det stoppade oss som att aliyar kör på sitt utlänska körkort än så länge.. 21.30 kommer vi in till förlossningen och där börjar det kännas rejält och jag kan knappt stå på benen.. och jag får byta kläder och jag får mer ont och det känns som att jag inte klarar mer.. men jag har börjats öppna så jag behövde inte åka hem igen.. och jag fick lustgas så jag skulle bli lugnare.. men jag kärktes jätte mycket i början av lustgasen och blev yr men efter en stund vande jag mig och det tog hål på hinnan så vattnet gick.. 23.30 så bestämmer vi oss på att kalla på narkosen för EDA som att smärtorna var stora och jag öppnades inte som jag skulle så det hade varit en läkare och berättat hur ett snitt går till men det måste tyvärr sätta EDA på en annan tjej först.. för hon var öppen mer än jag.. 00.45 kommer narkosen och då sa jag att det är försent för nu kommer barnet sa jag.. och det sa nejdå.. och jag sa kolla jag är öppen jag känner att huvudet är på väg.. och rätt hade jag för när det fick av mig nätbyxorna så var halva huvudet ute.. 00.50 var min lilla pojke ute.. han vägde 3870g och var 53 lång.. men gick fick inte ens se honom för det sprang iväg med han för han hade vätska i lungorna och jag blev väldigt orolig.. men efter 5 minuter kom det tillbaka med han och senare kommer en barnläkare och kolla på han och allt var som det skulle.. det sög honom 2 ggr sen var det bra..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0