varför??

varför tar det en gift snart 2 barns pappa ifrån mig?? varför skulle det ta honom?? varför får andra stanna i sverige som inte vill komma in i svenska samhället?? varför få sådana som inte vill lära sig svenska och bara leva på bidrag stanna?? varför har sverige så orättvisa lagar?? varför tog det honom ifrån mig?? varför har inte ett barn i betydelsen i denna fråga?? varför har inte en fru en betydelse i denna fråga?? det säger på migrationsverket att vi inte tar hänsyn till barn och deras utveckling.. hur f*n kan man säga så.. det känns som att svenska myndigheter behöver se över detta.. för det är sjukt att det ska få gå till så.. jag är inte den enda så blir drabbat av detta.. utan det finns en hel hög.. först tar det flera år innan det får sin utvisning och det kan leva fritt här i sverige och då hinner det ju som i vårat fall gifta sig och skaffa barn och då säger det på migrationsverket att det har inte rätt att vara kvar i sverige.. det säger han skulle ha sökt asyl innan han kom till sverige.. men han hade inte tänk stanna här men så blev det sen i slutändan genom att han träffade mig.. då tycker jag att det måste finnas någon form av andra lagar.. och då säger folk att men då utnyttjar folk de för att få stanna.. men hur många uttnyttjar inte svenska systemet på att säga att det är politiska flyktingar, aktiva inom politiken, blir toterad om det åker tillbaka, lever på bidrag i sverige, vill inte lära sig svenska, tror att det kan göra som det vill för att det säger att det inte kan svenska??
aliyar han jobbade och har gjort sen han kom till sverige och han har skattat, han har inte levt på bidrag?? detta är så enormt sjukt.. och jag mår enormt dåliigt och försöker hålla masken så att inte emiliya blir så mycket påverkad..
nått som irreterar mig det är att invandrar ministern tobias inte tycker att en kärnfamilj är viktig.. men oki han är homosexuell och jag har inget emot homosexuella men splittra inte på kärnfamiljer som vill leva sitt liv ihop..

Kommentarer
Postat av: emma

Är han där borta nu?

Har ni pratat något än?

2008-09-08 @ 22:34:15
URL: http://litenemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0