måste åka hem idag

idag måste jag åka hem från mamma.. jag har feber och dunder förkyld.. så vi får se hur det går men jag måste trotsa dunder förkylningen och febern huvudvärken och hals ontet.. för ska till bvc imorgon emiliya ska får BCG-sprutan.. som det är viktigt att hon får som att aliyar kommer från ett land med mycket TBC och som att bvc bara ger den sprutan vissa ggr om året och skulle aliyar vara smittad av något och kommer hem så är det bra att hon har skydd mot det.. för jag är vaccinerad mot de.. har vaccinerat mig två ggr med BCG som att jag fick den när jag var 6 månader gamal och sen när jag gick första ring... jag fick den när jag var 6 månader pga att min mamma är från finland och det var ett TBC land påstods det -86.. men det låg säkert kvar efter kriget.. sen fick man den när man gick första ring som att jag gick barn och fritid.. då tar alla de som att vi ska ut på praktik och kan stöta på de här sjukdomen som är rätt allvarlig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0