färger på barn

jag är så trött på fördomar och annat när det gäller färger på ett barn... jag har en dotter som jag klär i alla möjliga färger och inte bara rosa och rött och sådant som man kopplar till en tjej.. igår hade hon blåkläder och alla säger vilken fin son du har och jag säger att det är ingen son utan det är min dotter.. men du klär henne som en pojke vill du inte att hon ska känna sig flickig.. men hallå!! sitter flicka och pojke i fägerna?? nej det tycker inte jag och varför kan man inte klä sin dotter i blått om man vill det?? jag tänker fortsätta med det.. för jag tycker inte att det ska ha någon betydelse jag tycker kläderna är fina och det står jag för.. jag klär emiliya i rosa med men inte i bara hon har alla möjliga färger och jag tycker inte andra ska bestämma vilken färg jag har på mitt barn..
och ni som har det här fördomarna om färger och annat tänk på en sak ni kanske får en pojkflicka i allafall.. jag tycker inte det sitter i färgerna och i föräldrarnas sätt att välja färger när det är så pass små för tycker barn att det är fel när det blir äldre så kommer det att säga det

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0