buss strejk

jag är så trött på denna busstrejk den har hållt på i ca 1½ dygn men komunal verkar ha svårt att prata med sina medlemmar som att det ofta löser sina saker genom strejk.. det är bättre att straffa 250 000 personer i sthlm än att prata med det berörda.. jag förstår busschafförerna att det vill ha högre lön men det måpste finnas ett bättre sätt att lösa detta på en att gå ut en strejk.. vi som bor i tyresö kan inte ens ta oss här ifrån genom att det bara är bussförbindelser.. jag är så trött på det här jag känner mig strandsatt genom att aliyra jobbar hela dagarna och när man har barn vill man ju vara ute på dagarna och inte när aliyar kommer hem från jobbet för efter vi har ätit är klockan mellan 18-19 och då börjar det bli läggdags för emiliya..

Kommentarer
Postat av: Lycklig sambo

Jag ska inte utnämna mig själv som kunnig i facklig verksamhet men jo, strejk är ett utmärkt sätt att få till en ändring. Sådana här saker passerar ju inte direkt obemärkt och så gnälls det friskt: På bloggar, i insändare, i debattartiklar och framför allt till SL, Connex, m fl och vips så har arbetsgivarna en massa press på sig. En massa. Så fortsätt vara missnöjd och gör dig hörd så är nog strejken strax över :)



//Lycklig sambo

2008-07-02 @ 09:28:51
URL: http://miserybyanna.blogg.se/
Postat av: Norrland

De var då ett fruktansvärt tjat på denna busstrejk. Sluta klaga, ni har ju i alla fall bussar att tillgå i normala fall. Här där jag bor så går det i princip inga bussar alls. Man kan inte åka in till stan och tillbaka på samma dag, så lite bussar går de... Så om ni måste gå/cykla/köra bil några få dagar gör väl ingenting. Det är bra att det inte bara är vi här uppe i norr som får känna av tex bensinpriset. =)

2008-07-02 @ 09:54:13
Postat av: Anonym

Va tur ni har då, så ni i alla fall får sommaren med varandra. Och förhoppningsvis ännu längre! :)

Ni har likadant ni där borta alltså. Dessa jävla bussarna. Hur skulle det se ut ifall alla gick ut i strejk för att man var missnöjd med lönen? Tänk om vi på förskolorna också skulle göra det, hur skulle allt gå då! :S

2008-07-02 @ 10:50:30
Postat av: emma

det var jag som skrev det sista :) hihi

2008-07-02 @ 10:50:49
URL: http://litenemma.blogg.se/
Postat av: emma

och om den där norrland kikar in igen;



Det ör ditt eget val att bosätta dig så långt ifrån civilisationen som möjligt. Så DU har ingen rätt att klaga.

2008-07-02 @ 10:51:58
URL: http://litenemma.blogg.se/
Postat av: Norrland

Till emma. Om ni nu bor så centralt å har nära till allt varför klaga om bussar då??? Använd era 2 friska =)

2008-07-02 @ 23:50:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0