vecka 39, 6 dagar till BF, migrationsverket

japp då går man in i vecka 39 och det är bara 6 dagar kvar.. vad nervös jag blir när jag tänker på det.. hihi

igår så ringde aliyars advokat och han vet jag inte vad han har för iq eller så säger man vell inte men när han ringer till mig och säger att vi måste lämna in ett födelse bevis på vårat barn och jag sa att det blir lite svårt för barnet är ju inte fött än man kan ju inte få ett födelsebevis då.. ibland kan man ju undra hur folk tänker och sen så ville han ha in aliyars pass för annars så har han ingen chans att få stanna.. och jag blir så oroliga när det håller på.. kan det inte bara stämpla ett ja så är det klart sen varför ska det hålla på tjafsa och ha så många turer fram och tillbaka.. och enligt lag så splittrar det inte på en familj.. och vi då som både är gifta och ska ha barn är man ingen familj då?? sjukt men det vet oxå att kommer det inte att ge ett uppehållstillstånd så kommer vi att söka genom svenska ambassaden och det ger ett ja.. men man har ju hört andra som har blivit utvisade fast det har familj här så man kan ju aldrig vara säker.. men min tillvaro skulle rasa om det skickar honom tillbaka för jag blir rätt ensam i sthlm och han är det bästa jag har.. sånt stöd jag får för honom och känslor och allt det är underbart..

nu ska jag lägga mig en stund och vila ryggen innan aliyar kommer hem igen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0