det är pinsamt att vara svensk

det är ju pinsamt att vara svensk medborgar när våra myndigheter tycker att det oki att sitta i fängelse och få stanna pga att det kan bli torterade i sina hemländer men är det kapabla att döda och misshandla folk här så tycker jag att då får de åka hem och försvara sig där.. sen har vi såna som min man som jobbat, skattat, har familj och allt här, har lärt sig svenska under dessa år.. och nu ska han inte få stanna.. det är helt sjukt.. vad kommer hända nu jo vi var på migrationsverket igår och där medelade de att hans fall inte ska tas upp igen och det ville att han skulle skriva på och lämna landet inom 4 veckor men det tänker han inte så han skrev inte på så vad händer nu var ju min fråga i det hela och det är att han har 1 veckas betänketid alltså till torsdag har inte han hört av sig till dem innan torsdag nästa vecka så lämnas hans ärende över till polisen.. det är bara att polisen tycker han ska få stanna pga att han har familj och gör rätt för sig här så det prioterar inte hans fall utan det tycker det har viktigar saker för sig.. så då kommer det förmodligen att bollas tillbaka till migrationsverket igen

idag ska jag åka till uppsala och träffa en gamal klasskamrat och sen ska jag åka hem till mamma.. för aliyar jobbar mellan 9-23 både idag och imorgon..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0